Fruktóza patří mezi jednoduché cukry

Poslední dobou se snažíme nalézt různé náhražky klasického cukru, který se stal doslova strašákem. Nicméně i fruktóza není zrovna velkou výhrou, když se bude konzumovat ve velkých dávkách. Sice způsobí zdroj okamžité energie, ale na druhou stranu, když ji nevyužijeme, můžeme mít problém s tím, že se začne ukládat v podobě tuku. Potom ovšem se může snadno zvednout hladina inzulinu a krevního cukru. Takže i v tomto případě platí, že málo bude znamenat více. Přirozeně tohle se týká všech jednoduchých cukrů. Přesto fruktóza je ideální náhražka klasického cukru a mohou ji konzumovat v omezeném množství i diabetici. Agáve sirup je nejlepší variantou a to už jen z důvodu toho, že obsahuje jiné zdravé prospěšné látky, což ho staví na vyšší úroveň.

Mexický zahradník

Přírodní sladidlo

V podstatě se jedná o sladkou šťávu z kaktusu, která vytéká z listů po jejich naříznutí. Přesto má celkem vysoký obsah jednoduchého cukru a tak jej je nutné používat s opatrností, zvláště v těch případech, kdy je náchylnost k cukrovce. Na druhou stranu má nízký glykemický index, což je hodnota, která ukazuje, jak rychle se dostává glukóza do krve, a to je zase jeho velmi kladná hodnota. Díky tomu získal velkou oblibu mezi uživateli zdravé výživy a často se používá i při RAW výrobě pokrmů.

wafle

Univerzální použití

Dá se říci, že jeho hustota je v podstatě něco mezi hustou a řídkou verzí sirupů, ale nicméně se dá prakticky použít jak v teplé, tak studené kuchyni. Jsou výborné z něj domácí zmrzliny, puding, krémy, dokonce i marmelády nebo džemy. Použít jej můžeme i do slané výroby, například jako přísadu na ochucení dresinku do salátu. Také si bude rozumět s těsty na pečení sladkých moučníků nebo při výrobě zdravé čokolády. Zkrátka se dá použít všude, kam bychom mohli dát rafinovaný cukr a nikde nám nijak neublíží. Jeho výroba probíhá velmi kvalitně a hlavně šetrně vůči teplotám, tím se zachovávají všechny zdravé výživové hodnoty, které nám sirup nabízí.